BIO

Pavel Zlámal (*1980)


klarinet, basklarinet, saxofony

interpret, improvizátor, autor hudby

vážná hudba klasická, soudobá, experimentální, jazz, freejazz, volná improvizace, volná hudba



Studium:

1999 – 2005 Konzervatoř Teplice

2005 – 2016 Magisterské a doktorské studium na JAMU v Brně

2006 – 2008 Sibelius Academy Helsinki

2009 – 2010 angažmá v orchestru Městského divadla Brno

2010 – 2012 angažmá v orchestru ND Brno

Působí v Brně, napříč žánry, etablovaný na jazzové a improvizační scéně. Vyhledávaný sideman i vedoucí vlastních projektů.



Autorské projekty:

Next Phase (avant­garde jazz)

Brno Improvising Unit (improvising ensemble)

Divergent Connections Orchestra (directed improvising orchestra)

Pavel Zlámal Quartet (jazz)

Heterofón Pavla Zlámala (original nu-­dixie band)

Broken Jam (directed jam sessions – jazz/free music)

What is it?  (rythm&experimental)



Člen kapel:

B­Side Band – big band

The Fireballs (authentic 50's rock'n'roll band)

Gone Hepsville (original 50's rock'n'roll band)

Bisaxuality (modern jazz)

Organic Concept (contemporary freejazz)

George Cremaschi & Pavel Zlámal (improvising duo)

spolupracuje s:

Filharmonie Brno

Městské divadlo Brno

Brno Contemporary Orchestra

Pražský improvizační orchestr

Peter Graham trio

 

BIO

Interpret, improvizátor, autor hudby. Absolvent konzervatoře v Teplicích, magisterského a doktorského programu na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. V průběhu studií strávil dva roky na Sibelius Academy Helsinki (FIN), mimo hlavní obor - klarinet - studoval a rozvíjel též hru na basklarinet a saxofon. Kromě vážné hudby klasické se v průběhu studií stále více věnoval hudbě moderní a soudobé, taktéž hudbě jazzové a experimentální. Účastnil se mnoha mezinárodních mistrovských kurzů, jazzových i experimentálních workshopů.

Nejen v rámci doktorského studia se zabýval a dále soustředí svou pozornost a praktickou aktivitu na hudbu soudobou a experimentální s výrazným zaměřením na oblast volné improvizace. Disponuje širokým virtuózním klarinetovým repertoárem světových skladatelských osobností (Mimo klasických děl W.A.Mozarta, C.M.von Webera, R.Schumanna, A.Coplanda a pod., též moderních soudobých jako: C.Nielsen, K.Stockhausen, L.Berio, E.Denisov, P.Boulez, F.Donatoni, C.Ambrosini, B.Mantovani, A.Berg, G.Scelsi, I.Stravinskij, John Adams, John Corigliano, aj.). Premiéroval dedikovaná díla Petera Grahama: Broken Concerto (2012), chrámovou skladbu Death has a smile on its face (2014), COAX (2015); nebo klarinetovou sólovku Michala Nejtka Tasted Thoughts (2015). Kromě sólové koncertní činnosti v oboru soudobé a experimentální hudby spolupracoval s hudebníky jako např.: Rod Paton, David Dorůžka, Bernadette Zeilinger, Peter Graham, Nicolas Collins, Hilary Jeffery, Didrik Ingvaldsen, Dag Magnus Narvessen, Chris Heenan, Ivan Palacký a dalšími. Stálé improvizační duo pak tvoří s kontrabasistou George Cremaschi (USA).

Jako všestranný hráč a improvizátor úročí své multižánrové zkušenosti, účinkováním s hudebními tělesy na poli hudby vážné, populární, jazzové i experimentální: prošel angažmá orchestru Národního Divadla Brno, Městského Divadla v Brně, v současnosti působí v sestavě brněnského big bandu B-Side Band, The Fireballs & Gone Hepsville (authentic & original 50’s rock’n’roll band). Je etablovaným hráčem na jazzové scéně jako autor, leader i sideman. Byl členem mezinárodního projektu ÖNCZkekvist improvising orchestra, s nímž natočil CD ve vídeňském rozhlase, spolupracuje s Pražským Improvizačním Orchestrem, Brno Contemporary Orchestra i s Filharmonií Brno.

Mimo to je PZ zakladatelem a vedoucím vlastních seskupení: Next Phase (avantgarde-jazz), Brno Improvising Unit (experimental/free music), s nimiž vydal CD. Z nejnovějších projektů je to pak Divergent Connections Orchestra (orchestr pro řízené improvizace). Na brněnské scéně vede koncept řízených/dirigovaných jamsessions „Broken Jam“. Je autorem vlastní hudby: kromě repertoáru Next Phase, grafických a konceptuálních partitur, drobných jazzových skladeb, má na svědomí zatím neukončený cyklus „Way of Consideration“ pro sólové nástroje (klarinet/basklarinet/saxofony), jehož výběr premiéroval na fetivalu Music Olomouc 2015, či skladbu "Horizont of the 7th" napsanou pro brněnský festival Expozice Nové Hudby 2016.

Účinkoval jako sólista i člen rozmanitých formací na festivalech soudobé a experimentální hudby mj. Expozice Nové hudby, Alternativa, vs.Interpretation, Nová hudba plus, Ostravské dny, Music Olomouc, Art's Birthday, Hear Me!, Festival Ošklivé hudby aj.

Dosažené zkušenosti úročí též jako pedagog nejen na brněnské JAMU.